مراقبت از دندان ایمپلنت: 7 نکته برای مراقبت از ایمپلنت

7 نکته برای مراقبت از ایمپلنت

آیا قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارید؟ ایمپلنت های دندانی می توانند به شما کمک کنند تا در هنگام لبخند زدن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. با توجه به اینکه افراد با لبخندهای زیبا، می توانند عزت نفس بیشتری داشته باشند؛ پس قطعا با استفاده از ایمپلنت های دندانی، می توان خوشحال تر بود. اما برای اینکه بتوانید از زیبایی ایمپلنت های دندانی حداکثر استفاده را ببرید، باید مطمئن باشید با روش های مراقبت از دندان ایمپلنت آشنایی دارید. مراقبت از دندان ایمپلنت از زمانی که شما از مطب دندانپزشکی خارج می شوید، شروع می شود. پس اگر می خواهید بدانید چگونه از دندان های ایمپلنت خودتان مراقبت کنید، با ما همراه باشید.

1)   از یک مسواک نایلونی نرم استفاده کنید

پس از اینکه اقدام به کاشت ایمپلنت دندان کردید، ممکن است نیاز به تعویض مسواک داشته باشید. چون مسواک های زبر قدیمی شما، نمی توانند برای ایمپلنت های دندانی گزینه خوبی باشند. مسواک های نایلونی به دلیل داشتن انعطاف پذیری بیشتر، می توانند برای ایمپلنت های شما گزینه بسیار بهتری باشند. همچنین، شما می توانید از پروکسا براش برای تمیز کردن بخش های سخت در اطراف ایمپلنت دندانی خودتان استفاده کنید.

شما نباید از مسواک هایی که دارای بافت زبر و سفت هستند، استفاده کنید. چون این مسواک ها می توانند سطح ایمپلنت شما را خراش دهند. ابزارهای فلزی از جمله ابزارهای ممنوع برای افرادی هستند که دارای ایمپلنت دندانی می باشند. روزی دو بار مسواک بزنید و حتما از نخ دندان استفاده کنید.

2)    از مصرف محصولات ساینده اجتناب کنید

پس از دریافت ایمپلنت دندان تا حد امکان به دنبال خرید دهانشویه ها و خمیر دندان های مناسب دندان های حساس باشید. چون محصولاتی که بیش از حد ساینده هستند می توانند باعث ناراحتی شما در محل ایمپلنت شوند. شما می بایست از خرید محصولات بهداشتی دهان با طعم های تند مانند نعناع یا دارچین اجتناب کنید، زیرا این محصولات می توانند باعث ایجاد احساس ناراحتی در دهان شما شوند.

بیشتر بخوانید  ایمپلنت یک روزه بدون درد

3)   برای مراقبت از دندان ایمپلنت، نخ دندان را فراموش نکنید

طبق آمارها می توان متوجه شد که بیش از 80 درصد مردم از نخ دندان استفاده نمی کنند. اگر شما هم جزء این درصد از مردم هستید، زمان آن رسیده که عادت های خودتان را تغییر دهید. برای مراقبت از دندان ایمپلنت، حتما از نخ دندان مناسب استفاده کنید. چون پلاک هایی که در اطراف دندان ایمپلنت شما جمع می شوند، می توانند باعث ایجاد مشکلات دهانی و دندانی شوند.

در بازار، مدل ها خاصی از نخ دندان وجود دارند که برای افراد دارای ایمپلنت طراحی شده اند. پس شما هیچ بهانه ای برای عدم استفاده از نخ دندان برای مراقبت از دندان ایمپلنت خودتان ندارید. اگر برای استفاده روزانه از نخ دندان مشکل دارید، نکات زیر به شما کمک خواهند کرد.

  • یک برنامه یادآوری در گوشی همراه خود تنظیم کنید تا در روزهای شلوغ، زدن نخ دندان را فراموش نکنید.
  • یک نخ دندان در ماشین یا کیف شخصی خودتان داشته باشید. با داشتن نخ دندان می توانید هر زمانی که فرصت کردید، از نخ دندان استفاده کنید.
  • برای استفاده از نخ دندان به خودتان جایزه بدهید. اگر به انگیزه ای نیاز دارید تا بالاخره نخ دندان کشیدن را شروع کنید، به خودتان جایزه بدهید. مثلا اگر هر روز نخ دندان کشیدید، یک قسمت اضافی از فیلم مورد علاقه خود را مشاهده کنید. با استفاده از نخ دندان به مدت 30 روز، به خودتان جایزه بزرگ تری بدهید.
  • برای اینکه از نخ دندان کشیدن خسته نشوید، این کار را جلوی تلویزیون انجام دهید. با این کار دیگر از کشیدن نخ دندان خسته نمی شوید.
بیشتر بخوانید  بررسی تاثیر سیگار کشیدن بر ایمپلنت دندان

مطلب مرتبط: متخصص ایمپلنت دندانی

مراقبت از دندان ایمپلنت

مراقبت از دندان ایمپلنت

4)   از مصرف غذاهای چرب و چسبنده جلوگیری کنید

برای مراقبت از دندان ایمپلنت، باید از خوردن غذاهای سفت و چسبنده خودداری کنید. این غذاها می توانند به دندان ایمپلنت شما آسیب برسانند و حتی باعث آسیب به دندان های مجاور ایمپلنت نیز شوند. از جمله غذاهایی که باید از خوردن آن ها پس از کاشت ایمپلنت خودداری کنید، عبارتند از:

  • یخ
  • کارامل
  • میوه خشک شده
  • آب نبات های سفت
  • چیپس سیب زمینی
  • هویج
  • سیب
  • استیک
  • نان کراستی، مانند نان فرانسوی

5)   از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید

عدم مصرف سیگار و الکل، می تواند به شما برای حفظ سلامتی تان کمک کند. حال چه بهتر که ایمپلنت دندانی، بهانه ای برای ترک این دخانیات شود. ایمپلنت های دندانی ممکن است به مدت 6 ماه برای بهبود و التیام به زمان نیاز داشته باشند. پس سعی کنید که از سیگار کشیدن در این بازه زمانی، خودداری کنید. همچنین، نوشیدن الکل، می تواند روند بهبود ایمپلنت های دندانی را کندتر کند.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت بدون درد

مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت دندان

مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت دندان

6)   برای مراجعه به دندانپزشک به صورت منظم برنامه ریزی کنید

ایمپلنت های دندانی می توانند باعث زیبایی لبخند شما شوند. اما این ایمپلنت ها درمانی برای همه مشکلات شما نیستند. بسته به شرایط سلامت دهانی و دندانی خودتان، حداقل 2 بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید. با مراقبت از دندان ایمپلنت و مراجعه منظم به دندانپزشک، ممکن است ایمپلنت های دندانی شما تا آخر عمر سالم باقی بمانند.

بیشتر بخوانید  بهترین متخصص ایمپلنت دندانی

7)   نکات مراقبت فوری پس از کاشت ایمپلنت دندان

نکاتی که ذکر کردیم، نکات مراقبت از دندان ایمپلنت در بازه زمانی طولانی بودند. اما برای اینکه از بروز مشکلات مختلف پس از کاشت ایمپلنت دندان جلوگیری کنید، باید حتما بلافاصله پس از کاشت به یک سری نکات مراقبتی توجه داشته باشید که عبارتند از:

  • 24 ساعت پس از کاشت ایمپلنت دندان، احتمالا کمی درد در تورم تجربه خواهید کرد که کاملا طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.
  • برای کنترل خونریزی، اسفنج های قرار داده شده در دهان را گاز بزنید.
  • 8 تا 12 ساعت پس از جراحی، از حرکت بیش از حد خودداری کنید و سر خود را بالا نگه دارید. در این بازه زمانی و در صورت نیاز در فواصل 15 دقیقه ای کیسه یخ را روی صورت خود نگه دارید.
  • در 24 ساعت اول فقط غذاها و نوشیدنی های نرم مصرف کنید.
  • داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • در 24 ساعت اول از شستشوی دهان خودداری کنید.
  • سعی کنید که از دیگران بخواهید تا شما را پس از انجام جراحی ایمپلنت به خانه برسانند.

بیشتر بدانید: بهترین برند ایمپلنت 

مراقبت از دندان ایمپلنت شده

مراقبت از دندان ایمپلنت شده

آیا برای مراقبت از دندان ایمپلنت آماده هستید؟

همانطور که متوجه شدید، مراقبت از ایمپلنت دندان کار نسبتا ساده ای است. اگر در مورد مراقبت از دندان ایمپلنت سوالی دارید، می توانید با ما در مطب دکتر نوربخش در ارتباط باشید.

Originally posted 2023-02-12 14:30:33.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

جدیدترین مطالب

عضویت در خبرنامه

پس از کاشت ایمپلنت دندان، رعایت یک رژیم غذایی دقیق برای بهبود و محافظت از ایمپلنت دندان بسیار مهم است. سوال مهم این است که رژیم غذایی پس از ایمپلنت دندان چگونه رعایت می شود؟ با ما تا انتهای این مقا...
ایمپلنت دیجیتال یا معمولی؟ کدامیک بهتر است؟ این سوالی است که بسیاری از متقاضیان کاشت ایمپلنت از دکتر نازنین نوربخش می پرسند. همانطور که میدانید کاشت ایمپلنت یک روش جایگزین کردن دندان های از دست رفت...
امروزه ایمپلنت یک روزه، توسط بسیاری از دندانپزشکان انجام می شود. ایمپلنت به صورت کلی یکی از روش های جایگزین کردن دندان های طبیعی از دست رفته می باشد. در این روش پایه ایمپلنت که معمولا از جنس تیتانی...
متخصص ایمپلنت دندانی و انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت، مسئله بسیار ضروری و مهمی می باشد. ایمپلنت های دندانی نه تنها می تواند باعث زیباسازی لبخند شما شوند، بلکه به حفظ سلامت استخوان و دیگر دندان های  ش...
یکی از بهترین و موثرترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته شده، ایمپلنت می باشد. با استفاده از برندهای مختلف از جمله: ایمپلنت اشترومن ساخت سوئیس می توانید عدم وجود دندان را  برطرف کنید. چرا که...
ایمپلنت بدون درد موضوعی بسیار مهم برای افرادی است که به دنبال کاشت دندان می باشند. ایمپلنت روشی بسیار کاربردی برای جبران دندان از دست رفته در دهان می باشد. در روند کاشت پیچی به جای ریشه دندان در اس...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *