5 روش فوری تسکین دندان درد در منزل

اسکنر داخل دهانی

تسکین دندان درد با انواع روش های دارویی و مسکن ها در برخی از موارد امکان پذیر می باشد. احتمالا برای شما هم این مشکل پیش آمده است که با مصرف داروها و مسکن های مختلف نتوانید درد دندان خود را کمتر نمایید. آیا تنها راه حل تسکین درد دندان مراجعه به دندانپزشک است و در غیر این صورت باید با درد دندان کنار آمد؟ اگر بعد از مصرف کلی قرص و داروی مسکن و ضد درد موفق به تسکین دندان درد خود نشده اید، حتما ما را در این مقاله همراهی کنید.

 

روش های فوری تسکین دندان درد
روش های فوری تسکین دندان درد

علت درد دندان چیست؟

موارد مختلفی می تواند باعث ایجاد دندان درد در شما شود. شایع ترین علت درد دندان وجود حفره و پوسیدگی در آن است. البته سایر موارد مانند عفونت لثه، مشکلات موجود در ریشه، مشکلات استخوان فک، درد در دندان عقل و عفونت های سینوسی نیز می تواند باعث ایجاد درد شود. برای تسکین دندان درد در مرحله اول باید به دنبال علت آن باشید. در صورتی که بعد از گذشت دو روز دندان درد شما خوب نشد، حتما باید توسط پزشک ویزیت شوید. دندانپزشک می تواند علت اصلی درد را پیدا کرده و روش های دائمی خلاص شدن از درد دندان را اجرا نماید. توجه داشته باشید که استفاده از مسکن ها راهکاری موقتی برای کاهش درد دندان می باشد.

5 روش تسکین دندان درد

اگر به دنبال تسکین دندان درد هستید حتما به موارد ذکر شده در پایین توجه داشته باشید. همه ی ما می دانیم که دندان درد چقدر می تواند روال طبیعی زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد. چند راهکار ساده در خانه می تواند کمک بزرگی به کاهش درد نماید.

  1. اگر درد در دندان های پایین شما وجود دارد، دهان خود را با آب گرم بشویید. این کار می تواند درد را تا حد متوسطی کاهش دهد.
  2. تسکین دندان درد با روغن میخک یکی از راهکارهای متداول است. روغن میخک دارای خاصیت ضد باکتری است. روغن نعناع نیز این خاصیت را دارد.
  3. مخلوط آب و نمک باعث ضد عفونی شدن محیط دهان و دندان می شود و می تواند درد را تا اندازه ی زیادی کاهش دهد.
  4. کمپرس آب سرد را بر روی صورت و محل درد بگذارید.
  5. از قرص های مسکن برای تسکین دندان درد استفاده کنید.
بیشتر بخوانید  بررسی علت های درد دندان پر شده

در صورتی که بعد از انجام این روش ها، درد دندان ادامه پیدا کرد حتما به یک متخصص دندان پزشک مراجعه نمایید.

خدمت مرتبط: اورژانس دندان پزشکی

 

تسکین دندان درد در شب

درد دندان در شب شاید بیشتر و شدید تر از سایر مواقع باشد. دسترسی نداشتن به پزشک یکی از مواردی است که مشکلات ما را در این مواقع بیشتر از قبل می کند. برای تسکین دندان درد می توانید از داروهای مسکن و یا یکی از درمان های خانگی استفاده نمایید. البته در اغلب موارد این راهکارها موثر نیستند. بهتر است تا زمان مراجعه به پزشک از خوردن غذاهای جامد و سفت خودداری نموده و بیشتر از مایعات استفاده کنید.

بهترین راه برای پیشگیری از دندان درد

تسکین دندان درد با مسکن های مختلف تنها راهکارهایی موقتی برای رها شدن از درد می باشند. همیشه جمله ی پیشگیری بهتر از درمان است را شنیده اید. پس توصیه می شود به جای اقدام برای درمان نکات مهمی را در رابطه با پیشگیری از پوسیدگی دندان رعایت نمایید. دو بار مسواک زدن در روز، استفاده از نخ دندان، استفاده از دهانشویه و مراجعه زودهنگام به دندانپزشک برای درمان از جمله بهترین راه ها برای پیشگیری از درد دندان می باشد.

 

استفاده از داره های مسکن رایج
استفاده از دارو های مسکن رایج

آیا داروهای مسکن برای سلامتی بدن مضر هستند؟

تسکین دندان درد به طور موقتی توسط داروهای مسکن دارای عوارض جانبی بسیاری می باشد. استفاده طولانی مدت و زیاد از این داروها سبب ایجاد مشکلاتی مثل آسیب کلیوی، آسیب کبدی، زخم معده، خواب آلودگی و سرگیجه می شود. توصیه می شود در سریع ترین زمان ممکن برای درمان دندان درد خود اقدام نمایید و از مصرف مداوم مسکن ها بپرهیزید.

بیشتر بخوانید  چرا دندان درد باعث آبسه و ورم صورت می شود؟

چرا دندان درد در شب شدت می یابد؟

اگر توجه داشته باشید درد دندان در شب بیشتر است. این موضوع به دو دلیل اتفاق می افتد. مورد اول افزایش جریان خون در سر هنگام خوابیدن است. زمانی که شما دراز می کشید، جریان خون در قسمت سر بیشتر می شود. مورد دوم دندان قروچه در شب است. اغلب افراد در خواب دچار دندان قروچه می شوند و این موضوع منجر به افزایش درد دندان می شود. توصیه می شود در صورت داشتن دندان درد حتما از قرص مسکن قبل از خواب استفاده نمایید.

مدت زمان بهبودی و تسکین دندان درد

در مواردی افراد با این سوال روبرو می شوند که چه مدت زمانی برای تسکین دندان درد لازم است؟ برای جواب دادن به این سوال باید بگوییم، زمان بهبودی بستگی به نوع مشکل دندان دارد. به طور مثال اگر درد ناشی از پوسیدگی و حفره موجود در دندان باشد، بهبودی بعد از برداشتن پوسیدگی به وجود می آید. در صورتی که درد به علت عفونت موجود در لثه باشد، بهبودی بعد از رفع عفونت حاصل خواهد شد. بنابراین نمی توان زمان مشخصی را برای تسکین دندان درد مشخص نمود. اگر به دندان تسکین های موقتی و فوری هستید بهتر است از داروهای مسکن استفاده نمایید.

دندانپزشک برای تسکین دندان درد چه اقداماتی انجام می دهد؟

یک دندان پزشک برای تسکین دندان درد ابتدا اقدام به معاینه و تهیه عکس رادیولوژی از دندان های شما می کند. سپس با توجه به مشکل موجود اقدام به تجویز دارو و یا عصب کشی می کند. در مواردی که عفونت در ریشه دندان یا لثه وجود دارد حتما باید قبل از عصب کشی آنتی بیوتیک دریافت نمایید. مراجعه هر چه زودتر به پزشک می تواند از درد و هزینه ی درمان کمتر کند. با گذشت زمان بیشتر مشکل و درد دندان افزایش خواهد یافت. درمان نکردن به موقع باعث می شود تا نیاز به درمان ریشه دندان داشته باشید و یا حتی دندان های خود را از دست بدهید. همان طور که می دانید عملکرد سیستم گوارشی شدیدا تحت تاثیر نوع جویدن و داشتن دندان های سالم است. نبود دندان سالم در دهان باعث بروز مشکلات گوارشی در بدن می شود. توصیه می شود به یک دندان پزشک متخصص و حرفه ای مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  سرطان دهان: خطرات، علائم و پیشگیری

Originally posted 2023-02-23 23:39:53.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

جدیدترین مطالب

عضویت در خبرنامه

یکی از شایع ترین انواع سرطان در سراسر دنیا، سرطان دهان می باشد. این سرطان بیشتر در افراد بالای 60 سال رخ می دهد و اولین ناحیه ای را که تحت تاثیر قرار می دهد، لب ها، اولین قسمت های زبان، سقف دهان و ...
دندان درد و آسیب های ریشه دندان می تواند منجر به آبسه و ورم صورت شود. متورم شدن صورت زمانی اتفاق می افتد که ریشه دندان دچار آبسه شود. آبسه اصطلاحی است که برای عفونت ریشه دندان به کار برده می شود. آ...
یکی از رایج ترین سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان دکتر نازنین نوربخش از ایشان می پرسند، این است که علت درد دندان پر شده چیست؟ همانطور که میدانید هدف از پر کردن دندان (ترمیم دندان )، برداشتن پوسی...
دندان درد در بارداری یا استرس بروز درد دندان در دوران بارداری یکی از مشکلات کلافه کننده برای مادران است. دندانپزشکان این توصیه را می کنند که حتما میزان مراقبت از دندان ها در این دوران بیشتر از قبل ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *