آیا می توان از لمینت برای دندان های کج استفاده کرد؟

لمینت برای دندان های کج

بله، می ‌توانید از لمینت برای دندان های کج استفاده نمایید، اما قبل از انجام فرایند لمینت دندان، باید چندین نکته مهم را بدانید. اگر دندان‌ های شما کج است و قصد دارید آن ‌ها را صاف و زیبا کنید، تا پایان این محتوا با ما همراه باشید تا با مراحل مختلف صاف کردن دندان های کج با لمینت آشنا شوید.

در برخی از مواقع می توان از لمینت برای دندان های کج استفاده کرد

با توجه به شرایطی که دارید می توانید از لمینت برای دندان های کج خود استفاده کنید. لامینتهای سرامیکی لایه ای هستند که روی سطح بیرونی دندان قرار گرفته ، شکل و ظاهردندان را بطور دائمی زیبا و صاف میکند.اما دندانپزشک زیبایی حاذق فقط برای دندانهایی که بصورت جزئی نامرتبی دارند از لامینت سرامیکی استفاده می کنند ، گاهی اوقات لامینت به تنهایی کاربرد ندارد و باید از روکش تمام سرامیک استفاده کرد که دندان تراش زیادی میخورد و در نتیجه فقط در مواردی که بیمار بدلایلی نتواند از درمان های بهتر مانند ارتودنسی استفاده کند از لامینت ها و روکش های تمام سرامیک برای صاف کردن دندانهای کج استفاده می کند.

در بعضی موارد هم حتی بعد از اتمام درمان ارتودنسی دندان بد فرمی دارد که با استفاده از لامینت ها و روکش ها این بد فرمی و کجی اصلاح می شود.

گاهی اوقات تمام دندانها کج نیست فقط یک یا دو دندان کجی دارد در این موارد می توان با انجام لامینت و روکش های تمام سرامیک به بهترین شکل ظاهری متناسب با سایر دندان ‌ها کجی و بد فرمی دندان را اصلاح کرد. به طوری که شما می‌ توانید از یک لبخند زیبا و طبیعی بهره ‌مند شوید. البته این نکته را در نظر بگیرید، اگر هنگام جویدن غذا با دندان های کج خود اذیت هستید و تنها دلیل شما زیبایی نیست قبل از تصمیم ‌گیری، با دندانپزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش برای اصلاح دندان ‌های کج شما تعیین شود.

آیا لامینت سرامیکی برای اصلاح مشکل دندان کج مناسب است یا مشکل را بیشتر نمایان می کند؟

با توجه به تشخیص دندانپزشک، می ‌توان گفت که آیا لمینت برای دندان های کج شما مناسب است و به بهبود لبخند شما کمک می کند یا خیر؟ ممکن است مشکل را بیشتر نمایان کند یا آسیب بیشتری به دندانهای شما بزند دندانپزشک ابتدا با بررسی فضای موجود ممکن است برای شما یک طراحی لبخند اولیه انجام دهدکه می تواند بصورت دیحیتال باشد و تصویرهای کار را بر روی مانیتور به شما نشان دهد یا برای شما مواد موقتی که معمولا کامپوزیت است روی دندان یا دندانهای کج شما برای چند روز نصب کند که در اصطلاح به این ماکاپ میگویند شما می توانید ببینید ایا دندانهایتان بیرون زده میشود یا خیر و بعد با خیال راحتتری تصمیم گیری کنید که راه حل درمانی بهتر برای صاف کردن دندان کج شما چیست لامینت سرامیکی روکش یا درمان ارتودنسی. لامینت های سرامیکی که به فرم و رنگ دندان‌ های طبیعی شما نزدیک تر هستند طبیعی تر به نظر می ‌رسند، می‌ توانند در زیبایی شما تاثیر بسزایی داشته باشند، اما لامینت یا روکش ‌هایی که طراحی یا رنگ نامناسبی دارند ممکن است مشکل را بیشتر نمایان کنند. به همین دلیل، تعیین جنس،طراحی و کیفیت و اجرای روش دقیق لمینت، توسط دندانپزشک ماهر ضروری است تا بتوانید بهترین نتیجه را به دست آورید.

بیشتر بخوانید  فرق لمینت و کامپوزیت چیست؟

بهتر است قبل از درمان ارتودنسی با یک دندانپزشک زیبایی مشورت کنید

بهتر است قبل از دریافت هرگونه خدمات بابت درمان ارتودنسی با یک دندانپزشک زیبایی (متخصص درمان های زیبایی دندان) مشورت کنید. درمان ارتودنسی عملیاتی است که به منظور صاف کردن دندان ‌ها و بهبود ظاهر و جویدن دندانهای شما انجام می شود. اگر دندان‌ های خیلی کجی دارید،یا مشکل فکی پیچیده ای دارید درمان ارتودنسی بهترین گزینه است. درمان ارتودنسی با حرکت دادن دندان ‌ها، می‌ تواند لبخند شما را بهبود بخشد. هدف از این درمان دستیابی به یک لبخند ایده ‌آل و متقارن بخصمص زمانی که دندانها کجی زیادی دارند بدون آسیب زدن و تراش دندانها می باشد. جهت استفاده از این روش ابتدا باید وضعیت دندان ‌های شما توسط دندانپزشک متخصص درمان ارتودنسی بررسی گردد و مشخص شود که آیا نیازی به ارتودنسی دارید یا خیر؟ در صورت لزوم، درمان ‌های لازم برای بهبود ظاهر دندان های شما ارائه می‌ شود گاهی اوقات نیز علاوه بر درمان ارتودنسی نیاز به کار زیبایی نیز می باشد بخصوص در مواردی که تعدادی از دندانها کم است یا در انتهای درمان بین دندانها فاصله است یا فرم نامناسبی دارند پس بهتر است وقتی دندانهای کجی دارید علاوه بر مشاوره با متخصص ارتودنسی با دندانپزشک زیبایی نیز مشورت کنید.

مطلب مرتبط: تراش دندان برای لمینمت سرامیکی

لمینت برای دندان های کج و ارتودنسی
لمینت برای دندان های کج راهکار مناسبی است یا انجام ارتودنسی؟

آیا می توانیم از لمینت برای دندان های کج استفاده کنیم؟

پس فهمیدیم افراد با توجه به تشخیص دندانپزشک پس از مشاوره می توانند از لمینت برای دندان های کج خود استفاده کنند. لامینت و روکش های تمام سرامیک موجب زیبایی دندان ها می شوند. بنابراین به وسیله آن ‌ها می‌توان شکل، ظاهر و موقعیت دندان ‌ها را بهبود داد. در صورتی که دندان‌ های شما کج هستند، با مشاوره و بررسی توسط یک دندانپزشک زیبایی، روش مناسب برای اصلاح دندان های کج شما تعیین خواهد شد. دندانپزشک با توجه به شرایط و نیاز های شما، ممکن است توصیه کند که از الاینرهای شفاف، ارتودنسی شفاف یا روکش‌ های تمام سرامیک استفاده نمایید. همچنین، در برخی موارد، دندانپزشک ممکن است جهت اصلاح فرم دندان های شما، روش های ترکیبی دیگری مانند درمان ترکیبی ارتودنسی و زیبایی را پیشنهاد دهد.

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره پوسیده شدن دندان زیر لمینت

اهمیت استفاده از لمینت برای دندان های کج در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس

صاف کردن دندان های کج و استفاده از لمینت برای دندان های کج، می ‌تواند تاثیر بسزایی در اعتماد به نفس ،زندگی اجتماعی و کاری افراد داشته باشد. با توجه به این که ظاهر دندان‌ های شما در برخورد با افراد جزو اولین مواردی است که به چشم می آید پس تاثیر بسزایی جهت برقراری ارتباط با دیگران دارد و زیبایی چهره شمارا افزایش می دهد.

 

امکان اصلاح نا مرتبی و کجی دندان ها در لمینت سرامیکی بسیار مختصز است
امکان اصلاح نا مرتبی و کجی دندان ها در لمینت سرامیکی بسیار مختصر است و جایگزین درمان اصلی مانند ارتودنسی نیست.

سخن پایانی

استفاده از لمینت برای دندان های کج با توجه به مراقبت صحیح و استفاده مناسب می‌ تواند بین 15 تا 20 سال، ماندگار باشد. با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت منظم و چکاب دندانپزشکی عدم انجام عادت ‌های مضر مانند جویدن ناخن ‌ها، می ‌توانید ماندگاری درمان لامینت سرامیکی را بیشتر کنید.

لامینتها می‌توانند ظاهر دندان ‌های شما را بهبود بخشند و برای مدت طولانی قابل استفاده هستند، مشاوره با یک دندانپزشک زیبایی می ‌تواند به شما کمک کند تا درباره استفاده ازلامینت ها برای دندانهای کج و بهبود ظاهر دندان‌ های کج خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سوالات متداول

بهترین نوع لمینت برای اصلاح دندان های کج، چیست؟

  • لامینت ها از انواع مختلفی تشکیل شده ‌اند. دو نوع لامینت اصلی شامل لامینت کامپوزیتی و لامینتهای سرامیکی است . لامینتهای کامپوزیتی از مواد پلیمری ساخته شده که با نور بخصوص و فرم دهی توسط دندانپزشک فرم داده میشوند یا میتوانند در لابراتوار ساخته شوند و در رنگ ها ی مختلف در دسترس هستند. از سوی دیگر، لامینتهای سرامیکی نسبت به کامپوزیتها مقاوم تر هستند و طیف رنگی و شفافیت بیشتری مانند دندان طبیعی دارند.
بیشتر بخوانید  تفاوت روکش دندان و لمینت سرامیکی دندان در چیست؟

 

علت استفاده از لمینت برای اصلاح دندان های کج، چه می باشد؟

  • لمینت به منظور اصلاح و صاف کردن ظاهر دندان‌ های کج استفاده می‌ شود که فرد کاندید درمان ارتودنسی نیست یا در زمان کوتاه تری می خواهد به نتیجه دلخواه برسد. این فرآیند را می‌ توان روی دندان‌ هایی که در موقعیت طبیعی خود نیستند، مانند دندان‌ های چرخیده یا نامنظم، انجام داد.

 

از کجا متوجه شوم که روش درمان لمینت برای دندان های کج من مناسب است یا خیر؟

  • جهت تشخیص این که آیا لمینت گزینه مناسبی برای اصلاح فرم دندان های کج شما می باشد یا خیر، باید به دندانپزشک زیبایی ماهر مراجعه کنید. در کلینیک تخصصی دکتر نوربخش حتما بررسی می شود که دندانهای شما کاندید مناسبی برای درمان لامینت سرامیکی است یا بهتر است از درمان ارتودنسی استفاده کنید همیشه راه حل اصولی و علمی اولویت کار ما می باشد.

Originally posted 2022-12-10 12:00:52.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

جدیدترین مطالب

عضویت در خبرنامه

آیا به دنبال نکات مهم مراقبت از لمینت دندان هستید؟ اگر برای اصلاح دندان ها یا طرح لبخند خود، لمینت دندان را انتخاب کردید، حتما به دنبال نکاتی هستید که از دندان ها و لبخند زیبایتان به خوبی مراقبت کن...
بازسازی دهان اصطلاحی است که در مواردی که مشکلات دندانی شدید در دو فک بیمار وجود داشته باشد و نیاز به درمان های ترکیبی، ترمیمی، ایمپلنت، زیبایی و بازسازی اکلوژن (روی هم آمدن دندان ها) و اصلاح جویدن ...
روکش دندان یکی از جذاب ‌ترین و مؤثرترین روش‌ های ترمیم و حفظ دندان‌ های به شدت تخریب شده و در حقیقت یکی از روش های موثر در ترمیم دندان هایی است که شاید به روش مستقیم (امالگام و کامپوزیت) نتوان آنها...
اینله و آنله، جزء روش های ترمیمی دندان اند که توسط دندانپزشکان ترمیم و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند و طبق تشخیص دندانپزشک جایگزین محافظه کارانه تری (با تراش کمتری) نسبت به روکش دندان هستند. از...
اصلاح طرح لبخند، فرایندی است که موجب بهبود ظاهر دندان ها و ایجاد لبخندی ایده آل تر می شود که می توان آن را از طریق یک یا چند روش دندانپزشکی زیبایی انجام داد، ازجمله: تعویض روکش های قدیمی د...
این روزها با توجه به تبلیغات مراکز دندان پزشکی در حوزه ی برند کامپوزیت ها یکی از سوالات پر تکرار بیماران و یکی از نگرانی های آن ها تصمیم در مورد انتخاب بهترین برند کامپوزیت است. به همین خاطر تصمیم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *