معرفی بهترین برند ایمپلنت دندانی

بهترین برند ایمپلنت دندانی

ممکن است به هر دلیلی دندان های شما از دست رفته باشد و به فکر جایگزینی آن با استفاده از بهترین برند ایمپلنت های دندانی باشید. دندان ها، از اعضای مهم بدن هستند که بهتر است در طول روز اقداماتی را در جهت رسیدگی آن ها انجام دهیم. افراد زیادی هستند که به علت عدم توجه به دندان های خود یا دلایل دیگری دندان هایشان را از دست داده اند. پس نیاز به یک دندانپزشک یا ایمپلنتولوژیست مجرب و حاذق دارند تا مشکل دندان های آن ها را برطرف نماید. بنابراین بهتر است در همان ابتدا اقدامات پیشگیرانه انجام شود تا دیگر نیازی به هزینه های دندانپزشکی نباشد. با توجه به تمام رسیدگی ها دندان ها ممکن است بخاطر افزایش سن , ضربه و شکستن , درمانهای غیرحرفه ای و… پس از مدت زمانی از دست بروند. در صورتی که فردی دندان های خود را از دست بدهد؛ اعتماد به نفسش را از دست می دهد. به همین جهت بهتر است به فکر استفاده از بهترین جایگزین دندان و  بهترین برند ایمپلنت برای رفع مشکل خود باشد. در ادامه بیشتر در مورد ایمپلنت و برندهای مشهور آن بحث به میان می آید.

 همه چیز درباره روش ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دندانی، بهترین و موثرترین راهکار برای دندان های از دست رفته است. البته بهتر است ابتدا پیش از ارائه توضیحاتی در مورد بهترین برند ایمپلنت، توضیحاتی در مورد ایمپلنت داده شود. وقتی فردی دندان های خود را از دست می دهد، با توجه به فاصله ای که میان دندان های وی ایجاد می شود؛ ظاهر آن فرد از حالت زیبایی خود خارج می شود. این فاصله میان دندان ها را می توان با سایر روش های دیگر از جمله روکش یا پروتزهای ظاهری برای هر یک از دندان ها برطرف کرد اما این روش ها به مرور زمان باعث آسیب به دندان های اطراف میشود. هر چقدر فاصله دندان ها، بیشتر باشد:

  • ظاهر فرد را از حالت اولیه خارج می کند.
  • باعث گیر غذایی می شود.
  • باعث حرکت دندان های مجاور و مقابل می شود.
  • باعث تحلیل استخوان آن ناحیه دندانی می شود.

به جهت پیشگیری از این عوارض و از دست رفتن دندان ها نیاز به بکارگیری بهترین برند ایمپلنت برای کاشت ایمپلنت دندانی در ناحیه خالی است. توجه به این نکته حائز اهمیت است که ایمپلنت ها هر کدام دارای ویژگی های منحصر بفرد و دارای سیستم ها متفاوتی از هم هستند.

 نکات مهم در انتخاب بهترین برند ایمپلنت

  • میزان سرمایه گذاری شرکت سازنده در تحقیق و توسعه
  • سابقه ی کمپانی سازنده ایمپلنت در تولید (توصیه به انتخاب ایمپلنت هایی با سابقه ای بالای ده سال است.)
  • اعتبار جهانی کمپانی
  • استفاده از ایمپلنت در مقالات و رفرنس های دندانپزشکی
  • پشتیبانی از ایمپلنت در سایر کشورها
  • در دسترس بودن و تامین قطعات (به علت تحریم )

خدمات دیگر: لیفت لثه یا جراحی زیبایی لثه

برندهای مطرح ایمپلنت دندانی

برندهای مطرح ایمپلنت دندانی

کشورهای سازنده بهترین برند ایمپلنت

اگر نیاز به بهترین برند ایمپلنت برای پر کردن فاصله میان دندان های خود دارید؛ می توانید از ایمپلنت های کشورهای مختلف استفاده کنید. برای بکارگیری و استفاده بهینه از بهترین برند ایمپلنت، بایستی برندهای کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید. مهمترین کشورهایی که اقدام به ساخت ایمپلنت کرده اند؛ عبارتند از:

  • آمریکا
  • سوئیس
  • آلمان
  • کره
  • فرانسه
  • ایتالیا
  • اسپانیا
  • چین

از میان این کشورهای سازنده، بهترین برند ایمپلنت را می توان در کشورهایی همانند: آمریکا، سوئیس، آلمان، کره و سوئد یافت. هر چند که سایر کشورها هم به تولید ایمپلنت اقدام کرده اند.

 

آشنایی با برندهای ایمپلنت آمریکایی

کشور آمریکا یکی از برترین تولید کنندگان تجهیزات و مواد دندانپزشکی است که در این کشور، برندهایی مختلفی تولید شده اند که هر یک از آن ها از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. برای انتخاب بهترین برند ایمپلنت، استفاده از ایمپلنت های کشور آمریکا گزینه مناسبی می تواند باشد. به همین جهت در ادامه به معرفی مهمترین این برندها اشاره می شود:

  • زیمر بیومت (Zimmer Biomet)
  • بایوهورایزن (BioHorizons)
  • نوبل بیوکر (Nobel Biocare)
  • دنتسپلای سیرونا (Dentsply Sirona)
  • اینترالاک (INTRA-LOCK)
  • تری آی (3i)
بیشتر بخوانید  ایمپلنت یک روزه بدون درد

 

از میان برندهای نامبرده شده، برند زیمر بیومت، از جمله معروف ترین و بهترین برندهای ایمپلنت های تولیدی آمریکاست. به همین جهت در ادامه به ارائه توضیح این برند پرداخته می شود. چون می توان آن را در لیست بهترین برند ایمپلنت دانست که در کشور آمریکا تولید شده است. البته توجه به اینکه بسیار حائز اهمیت است که برندهای آمریکایی در ایران با محدودیت پشتیبانی و تامین قطعات در مقایسه با بقیه برندها موجود مواجه هستند که این امر خود در انتخاب کشور سازنده ایمپلنت نکته بسیار مهمی است.

خدمات مرتبط: جراحی سینوس لیفت

پایه ایمپلنت زیمر با تکنولوژی mtx

پایه ایمپلنت زیمر با تکنولوژی mtx

زیمر بیومت (Zimmer Biomet)

برند زیمر بیومت از جمله بهترین برند ایمپلنت در دنیا محسوب می شود. از نظر آماری می توان این برند را جزو یکی از 5 برند مشهور دنیا دانست. دلیل این آوازه نیز به وجود کیفیت بالای جنس ایمپلنت های تولیدی این شرکت بر می گردد. ویژگی های منحصر به فردی که این برند دارد؛ آن را در رده های برتر تولید ایمپلنت قرار داده است.برند ایمپلنت  (زیمر بیومت) از سال 1927 فعالیت خود را آغاز کرده است و از سال 1381 وارد بازار ایمپلنت ایران شده ,شرکت زیمر به جای تیتانیوم از تانتالیوم در ساخت ایمپلنت های استفاده می کند این ماده سازگاری بسیار خوبی با بدن انسان از خود نشان میدهد و همین امر سبب گرانتر بودن این برند نسبت به سایر برندها است.در ساخت فیکسر (پایه) این ایمپلنت از تکنولوژی(mtx) استفاده شده است که در تسریع استخوان سازی و تثبیت در استخوان (جوش خوردن ) بسیار مهم و کاربردی است .

 بایوهورایزن (BioHorizons)

این برند ایمپلنت معروف از سال 1998 فعالیت خود را آغاز کرده و از سال 1379 وارد بازار ایمپلنت ایران شده است ، از تکنولوژی لیزرلاک (این تکنولوژی به این صورت است که از برخی میکروکانال ها روی سطح فیکسچر و اباتمنت است) استفاده میکند و همچنین روند استخوان سازی با استفاده از آن بسیار سریع انجام می شود و نسبت به کیفیت و کارایی قابل قبول از قیمت مناسبی برخوردار است.

نوبل بیوکر (Nobel BioCare)

این شرکت بیشتر از 60 سال سابقه دارد و از سال 1368 وارد بازار ایران شده است ( و دارای ایمپلنت هایی با کیفیت بالا و مواد اولیه مرغوب است یکی از مهمترین ویژگی های این برند ایمپلنت ، این است که می توان از پایه ایمپلنت برای قرار دادن دو یا سه تاج دندان استفاده کرد. دفتر اصلی این شرکت در زوریخ سوئیس است، اما کارخانه های سازنده آن در سه کشور آمریکا، ژاپن و سوئد قرار دارد. به همین دلیل است که این برند ایمپلنت  بسیار مشهور شده و می تواند محصولات خود را بیش از 80 کشور جهان صادر کند.

 

آشنایی با برندهای ایمپلنت سوئیسی

علاوه بر برندهای آمریکایی، می توان بهترین برند ایمپلنت را در کشور سوئیس هم یافت. کشوری که در تولید برندهای معتبر و مورد اطمینان مختلفی در زمینه تولید ایمپلنت، شهره گشته است. برندهای مختلفی از ایمپلنت در کشور سوئیس تولید شده اند که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. برندهای سوئیسی را می توانید با کیفیت ها و قیمت های مختلفی انتخاب کنید. ولی به طور کلی قطعاتی که در برندهای سوئیسی ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرند؛ مشابه ایمپلنت های تولیدی آمریکا هستند. حتی آن ها برای یدک کشیدن عنوان بهترین برند ایمپلنت سعی می کنند تا ایده های جذاب و جدیدی را در طراحی و ساخت ایمپلنت های دندان بکار گیرند. برندهای تولیدی ایمپلنت در کشور سوئیس عبارتند از:

  • اشترومن (Straumann)
  • اس آی سی (SIC)
  • اس پی آی (SPI)
  • تی آر آی (TRI)
  • نیو بایوتک  (Neobiotech)
بیشتر بخوانید  انتخاب ایمپلنت سوئیسی اشترومن به عنوان بهترین برند ایمپلنت

سوئیس نیز یکی از کشورهای مطرح و شناخته شده در زمینه تولید ایمپلنت در دنیا محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت فوری

اشترومن معروف ترین برند ایمپلنت دنیا

اشترومن معروف ترین برند ایمپلنت دنیا

اشترومن (Straumann):

ایمپلنت اشترومن یکی از معروف ترین برند های سوئیسی که فعالیت خود را از سال 1954 آغاز کرده و از سال 1373 وارد ایران شده است ,  در تحقیق، توسعه و ساخت قطعات ایمپلنت دندان موفقیت های زیادی ثبت کرده است به طوری که این ایمپلنت به عنوان مرجعی برای مقایسه ی کیفیت دیگر ایمپلنت ها قرار میگیرد و گلد استاندارد در مطالعات و رفرنس های دندانپزشکی است و جزو 3 برند برتر جهانی است  و مهندسی دقیق در ساخت آن، سبب شده است تا برای افرادی که مشکلاتی در تراکم استخوان فک خود دارند بسیار کاربردی باشد این برند ایمپلنت دارای جایگاه بسیار معتبر در سطح بین المللی می باشد و از ماندگاری و استاندارد های کیفی بالایی برخوردار است همچنین دارای مزیت هایی از جمله طول درمان کمتر و کوتاه تر و کاهش احتمال شکست درمان ایمپلنت دندان است .

اس ای سی (sic):

برند ایمپلنت sic تقریبا تازه بوده و از سال 2003 میلادی فعالیت خود را شروع کرده کیفیت این ایمپلنت در حدود ایمپلنت های معمولی کره ای بوده که با قیمت نسبتا پایین تری از ایمپلنت های کره ای در بازار عرضه می گردد به همین علت از فروش مناسبی در بازار ایران برخوردار است . محصولات sic از گرید 4 تیتانیوم ساخته شده اند و همگی دارای پوشش سطح فیکسچر اس ای سی ماتریکس هستند .تنوع سایز بندی قطر و ارتفاع فیکسچر در این برند بسیار متنوع است.

 

آشنایی با برندهای ایمپلنت کره ای

ایمپلنت های کره ای نیز می توانند جزو بهترین برند ایمپلنت در دنیا محسوب کرد. نکته قابل توجه در خصوص ایمپلنت های دندان تولید شده در کشور کره، با کیفیت بودن آن ها در عین مناسب بودن هزینه های آن هاست. بدین ترتیب شما می توانید برندهای مطرح ایمپلنت کره ای را با جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا با خیال راحت تری خریداری کنید. اگر ایمپلنت های کره ای را نتوانیم بهترین برند ایمپلنت، مطرح نماییم؛ دست کم می توانیم آن را جزو 10 برند ایمپلنت در جهان معرفی نمود. بنابراین شما می توانید نسبت به خرید هر یک از برندهای کره ای زیر هم اقدام کنید:

  • اوستم (Osstem)
  • دنتیوم (Dentium)
  • دنتیس(DENTIS)
  • دی او (DIO)
  • مگاژن (MEGAGEN)

استم (Osstem):

برند ایمپلنت استم در سال 1995 تاسیس شد و یکی از معروف ترین برند های ایمپلنت  کره ای که دارای تاییدیه  اف دی ای (سازمان غذا و دارو آمریکا) و جز ده ایمپلنت برتر جهان است و از کیفیت و تکنولوژی ساخت بالای برخوردار است.

بیشتر بدانید: درای ساکت

دنتیوم ایمپلنت موفق کره ای با تکنولوژی آمریکا

دنتیوم ایمپلنت موفق کره ای با تکنولوژی آمریکا

دنتیوم یا ایمپلنتیوم (Dentium):

این برند ایمپلنت در سطح جهانی بسیار معتبر و مورد استفاده است که از سال 84 وارد ایران شده است و درجه ی یک کشور کره و یکی از برند های ایمپلنت پرفروش کره ای در ایران است .این برند از لحاظ سطح کیفیتی با برند های اروپایی برابری میکند .تمامی فیکسچرهای برند ایمپلنتیوم دارای سطح SAL هستند SAL باعث افزایش سطح تماس استخوان و ایمپلنت میشود که این فرایند در تسریع استخوان سازی و مستحکم شدن فیکسچر در استخوان (جوش خوردن ایمپلنت ) نقش مهمی دارد . برند ایمپلنتیوم دارای دسته بندی های مختلفی از فیکسچر ایمپلنت است محصولات موجود در ایران شامل :

  • سیستم ایمپلنتیوم
  • سیستم سوپر لاین
  • سیستم سیمپل لاین
  • اسلیم لاین
  • سیستم ان ار لاین
بیشتر بخوانید  راهنمای جامع ایمپلنت دندان

هرکدام از این سیستم ها بسته به شرایط استخوان بیمار در بخش هایی مثل اوردنچر, ارتفاع کم استخوان ,نوع جراحی که جراح در نظر دارد و… استفاده میشود. با توجه به شرایط فعلی و تحریم های اعمال شده در کشور ایران قطعات برند ایمپلنت دنتیوم در دسترس است و مشکلی برای تامین قطعات وجود ندارد.

دنتیس (dentis):

شرکت سازنده  ایمپلنت دنتیس فعالیت خود را از سال 2005 آغاز کرده و شرکت نوپایی در زمینه ی ایمپلنت به شمار می رود که در چند سال اخیر توانسته با عرضه ی محصولات با کیفیت جایگاه خوبی در بازار جهانی در رده ایمپلنت های متوسط بدست بیاورد .یکی از ویژگی های این شرکت تنوع بالا در طراحی فیکسچر و اباتمنت است .

به طور کلی کشور سازنده ایمپلنت و نوع برند تولیدی توسط آن ها بسیار مهم است. اما پس از توجه به بهترین برند ایمپلنت باید به مهارت دندانپزشک هم توجه داشته باشید. چون حتی اگر بهترین برند را هم بکار گرفته باشید؛ اما پزشک مهارت نداشته باشد؛ نمی توان انتظار بازخورد خوبی از آن داشت.

مطلب مرتبط: درد دندان بعد از کشیدن

کاشت ایمپلنت به صورت بریج

کاشت ایمپلنت به صورت بریج

سخن پایانی

 یک برند ایمپلنت خوب باید قادر باشد تا  فشار های وارده را تحمل کرده و از استحکام دوام و طول عمر بالایی برخوردار  باشد. زمان جوش خوردن با استخوان فک، باید کوتاه باشد. انتخاب یک برند مناسب سبب می شود تا مشکلات بعد از درمان و عفونت های احتمالی بسیار کاهش یابند. در صورتی که برند نامرغوب ایمپلنت مورد استفاده قرار بگیرد، می توان گفت که طول عمر و ماندگاری آن کاهش یافته و همچنین بروز عوارض احتمالی بعد از آن افزایش خواهد یافت در انتخاب بهترین برند ایمپلنت طول عمر و سابقه ی کمپانی سازنده خیلی مهمتر از کشور سازنده ی آن برند است (در انتخاب ایمپلنت به توصیه ی پزشک ضمن تحقیقات شخصی اهمیت دهید )

به طور کلی موفقیت کاشت ایمپلنت بیشتر از اینکه به برند و کشور سازنده آن بستگی داشته باشد به مهارت دندانپزشک در جراحی و انتخاب سایز پایه مناسب با توجه به وضعیت استخوانی بیمار، و کاشت با زاویه مناسب جهت قرار گیری پروتز بر روی پایه به بهترین شکل بستگی دارد. جهت رسیدن به بهترین نتیجه ی ممکن  هر نوع ایمپلنت دندانی در صورتی که توسط جراح دهان و دندان با تجربه و حرفه ای کاشته شود؛ نتیجه قابل قبول و موفقی برای بیمار خواهد داشت. در صورتی که حتی اگر بهترین کیفیت ایمپلنت‌های دندانی انتخاب شود اما جراح مهارت کافی در کاشت ایمپلنت نداشته باشد؛ هیچ تضمینی برای موفقیت آمیز بودن عمل کاشت ایمپلنت نخواهد بود علاوه بر نوع و برند ایمپلنت نسبت به مهارت و تجارب پزشک در جراحی اطمینان حاصل کنید و انتخاب برند را براساس بودجه تان به پزشکتان بسپارید. می توانید با ما در مرکز دندانپزشکی دکتر نازنین نوربخش در تماس باشید و تمامی سوالهای خود را بیان کنید تا مشاوره و راهنمایی مناسب را دریافت کنید . ما با بکارگیری جدیدترین متدهای روز دنیا و استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت، خدمات تخصصی و درمانی دندانپزشکی را به شما ارائه می دهیم.

Originally posted 2022-12-11 12:00:47.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

جدیدترین مطالب

عضویت در خبرنامه

ایمپلنت دندانی بهترین گزینه برای جایگزینی دندانهای از دست رفته است با این حال بسیاری از افراد از جمله افراد سیگاری ممکن است نگران این مسئله باشند که آیا ایمپلنت دندانی برای آنها هم درمان و جایگزین ...
پس از کاشت ایمپلنت دندان، رعایت یک رژیم غذایی دقیق برای بهبود و محافظت از ایمپلنت دندان بسیار مهم است. سوال مهم این است که رژیم غذایی پس از ایمپلنت دندان چگونه رعایت می شود؟ با ما تا انتهای این مقا...
آیا قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارید؟ ایمپلنت های دندانی می توانند به شما کمک کنند تا در هنگام لبخند زدن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. با توجه به اینکه افراد با لبخندهای زیبا، می توانند عزت نفس ...
ایمپلنت دیجیتال یا معمولی؟ کدامیک بهتر است؟ این سوالی است که بسیاری از متقاضیان کاشت ایمپلنت از دکتر نازنین نوربخش می پرسند. همانطور که میدانید کاشت ایمپلنت یک روش جایگزین کردن دندان های از دست رفت...
امروزه ایمپلنت یک روزه، توسط بسیاری از دندانپزشکان انجام می شود. ایمپلنت به صورت کلی یکی از روش های جایگزین کردن دندان های طبیعی از دست رفته می باشد. در این روش پایه ایمپلنت که معمولا از جنس تیتانی...
متخصص ایمپلنت دندانی و انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت، مسئله بسیار ضروری و مهمی می باشد. ایمپلنت های دندانی نه تنها می تواند باعث زیباسازی لبخند شما شوند، بلکه به حفظ سلامت استخوان و دیگر دندان های  ش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *