دلیل گسترش دندان درد به گوش چیست؟

دلیل گسترش دندان درد به گوش چیست

گسترش دندان درد به گوش و سایر نقاط سر و بدن یکی از موارد بسیار مهم و خطرناک است. بروز این مشکل نشان دهنده ی میزان شدت عفونت و گستردگی آن در بدن می باشد. هیچ چیز مثل یک دندان درد نمی تواند روز شما را خراب کند. در صورتی که عفونت گستردگی زیادی در بدن داشته باشد، درد گوش و چانه نیز دیده می شود. در این مطلب به اهمیت درمان اورژانسی گسترش دندان درد به گوش می پردازیم.

درد گوش ناشی از دندان درد

برای تشخیص گسترش دندان درد به گوش باید به چند علامت توجه داشته باشید. ممکن است این سوال برایتان پیش آید که چطور باید درد گوش ناشی از دندان درد را تشخیص دهیم؟ برای جواب دادن به این سوال باید بگوییم در اغلب مواقع افرادی که دچار گوش درد ناشی از عفونت دندان هستند، همزمان درد گوش و دندان را تجربه می نمایند. پس اولین و اصلی ترین مورد برای تشخیص این نوع درد همراه بودن آن با عفونت و درد دندان است.

در صورتی که گوش درد ناشی از عفونت دندان نباشد معمولا با علائمی مثل گرفتگی بینی، سرماخوردگی، مشکلات تعادل، از دست دادن اشتها و مشکلات شنوایی همراه می باشد. اگر در حین تجربه گوش درد هیچ یک از این مشکلات وجود نداشته باشد به احتمال زیاد درد ناشی از مشکلات ریشه دندان می باشد. با مراجعه به پزشک و دندانپزشک می توانید از وجود این نوع مشکل اطمینان حاصل نمایید. توصیه می شود در این موارد در سریع ترین زمان ممکن به پزشک متخصص مراجعه کنید. زیرا عدم درمان به موقع در این شرایط می تواند عواقب خطرناکی در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  هر آنچه باید درباره ی بی حس کننده ها در دندانپزشکی بدانید

معنی گسترش دندان درد به گوش

گسترش دندان درد به گوش یک علامت هشدار برای شماست. زمانی که عفونت شدیدی در لثه و ریشه ی دندان به وجود می آید درد به نواحی دیگر مانند گوش نیز می رسد. به احتمال قوی دندان شما دارای آبسه است. آبسه یک برآمدگی چرکی است که در هنگام عفونت بر روی لثه و یا ریشه دندان ظاهر می شود. معمولا به همراه آبسه تورم صورت نیز دیده می شود. در صورتی که درمان به موقع انجام نشود عفونت وارد خون شده و مشکلات جدی برای سلامتی پیش می آید.

خدمات مرتبط: کشیدن دندان عقل

گسترش دندان درد به گوش

دلیل گسترش دندان درد به گوش چیست

علائم آبسه دندان

  1. احساس می کنید دندان خراب کمی لق شده، یا بزرگ تر از قبل شده است.
  2. در قسمت لثه، صورت و زیر چانه غدد متورمی را احساس می نمایید.
  3. لثه ها دچار خونریزی می شوند.
  4. دچار تب شده اید.

هر کدام از این علائم نشان دهنده ی آبسه و ورم صورت و گسترش دندان درد به گوش می باشد.

 

رابطه سلامت دهان و گوش

ماهیچه ها، مفاصل و عصب های متعددی به صورت هماهنگ در ناحیه گوش، سر و فک در حال کار کردن هستند. عصب های موجود در گوش میانی کنترل ماهیچه های جویدن را نیز دارند. به وجود آمدن هر مشکل و اختلالی در هر یک از ماهیچه های اعصاب می تواند درد را در ناحیه گوش گسترش دهد. می توان به راحتی گفت ارتباط تنگاتنگی بین گوش، دندان ها و استخوان فک وجود دارد. هر مشکلی که در هر قسمت از سر رخ دهد ممکن است سایر نقاط را درگیر نماید.

بیشتر بخوانید  علت های زرد شدن دندان ها و تغییر رنگ آنها

در مواردی که افراد صدای زنگ یا وزوز را در گوش خود می شنوند، ممکن است مشکلات آبسه و ورم صورت و یا دندان عقل نهفته وجود داشته باشد. این نوع وزوز از لحاظ جسمی باعث ایجاد درد خاصی نمی شود اما مشکلات روانی جدی را در افراد به وجود می آورد. بنابراین توصیه می شود حتما در این موارد به کنترل و معاینه ی دندان ها اقدام نمایید. دندان قروچه نیز از دیگر عوامل وزوز و صدای زنگ در گوش می باشد. بیشتر افرادی که دارای اختلال دندان قروچه هستند، از وجود دندان و لثه های ناسالم رنج می برند. بنابراین بهتر است بعد از این با مشاهده ی مشکلی در گوش از انجام معاینات لازم برای دندان ها ی خود غافل نشوید. عصب های مرتبط و نزدیک بهم در این ناحیه باعث انتقال درد از دندان به گوش می شوند.

 

راه های درمان گسترش دندان درد به گوش

رابطه سلامت دهان و گوش

دندان عقل و رابطه آن درد گوش

دندان های عقل باعث ایجاد مشکلات مختلفی در افراد می شوند. یکی از مشکلات متداول ایجاد مشکل در فک و در نتیجه ی آن گوش درد می باشد. دندان های عقل روییده شده در فک پایین ممکن است تماس نامناسبی را با دندان های فک بالا داشته باشند. این تماس به تدریج منجر به اشکالاتی در استخوان فک و در نتیجه انتقال درد به گوش می شود. در صورتی که دردی را در ناحیه فک و گوش خود احساس می کنید، حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

در مواردی نیز دندان عقل نهفته باعث ایجاد مشکلات فک و گوش می شود. این نوع دندان عقل عفونت گسترده ای را در لثه و فک ایجاد می نماید. در اغلب موارد پزشکان پیشنهاد کشیده شدن دندان عقل را می دهند. البته سالم بودن سایر دندان ها نیز در گرفتن این تصمیم تاثیر مستقیمی دارد. معمولا شرایط کافی و لازم برای انجام اقدامات درمانی برای دندان های عقل وجود ندارد و همین موضوع باعث می شود تا پزشک این دندان ها را بکشد. توصیه می شود در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در این رابطه حتما در اولین فرصت به دندانپزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید  ایمپلنت دیجیتال چیست؟

 

راهکارهای خانگی برای مقابله با گسترش دندان درد به گوش

با استفاده از چند راهکار موقتی می توانید با گسترش دندان درد به گوش مقابله نمایید. استفاده از آب و نمک یکی از بهترین و راحت ترین درمان های خانگی است. محلول آب و نمک با ضد عفونی کردن دهان می تواند التهاب موجود در لثه و دندان را کاهش دهد. حتما به صورت مرتب دندان های خود را مسواک زده و از دهانشویه استفاده کنید. این کار باعث کاهش باکتری های موجود در دهان می شود و درد را تا اندازه ای کم می کند. البته این موارد موقتی هستند و برای درمان حتما باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

Originally posted 2022-12-09 12:00:17.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

جدیدترین مطالب

عضویت در خبرنامه

بیش از ۳۰ درصد افراد به دلیل احساس اضطراب و نگرانی از دندانپزشکی، درمان دندان‌های خود را به تعویق می‌اندازند. ترس و اجتناب از مراجعه به دندانپزشکی وضعیت دندان آسیب دیده را وخیم‌تر می‌کند، اما جای ه...
کاشت ایمپلنت دندان جانشینی موثر برای دندان‌های از دست رفته و بهبود ظاهر افراد است. پیش از ایمپلنت، پزشک معالج می‌بایست سوابق پزشکی بیمار را به دقت بررسی کند. برخی از بیماری‌های زمینه‌ای می‌توانند د...
یکی از شایع ترین انواع سرطان در سراسر دنیا، سرطان دهان می باشد. این سرطان بیشتر در افراد بالای 60 سال رخ می دهد و اولین ناحیه ای را که تحت تاثیر قرار می دهد، لب ها، اولین قسمت های زبان، سقف دهان و ...
هدف اولیه در ویزیت و ملاقات جلسه اول در دندانپزشکی اطفال برقراری یک رابطه عاطفی و دوستی بدون ترس با کودک به منظور معاینه و چکاپ در دندانپزشکی اطفال است تا حس اعمال درد و ترس در قدم اول برای کودک بر...
سفید کردن دندان با استفاده از مواد بلیچینگ، یکی از روش های شایع در دندانپزشکی زیبایی است. که سریع، غیر تهاجمی (بدون کوچکترین آسیب)، مقرون به صرفه برای بهبود و جذاب شدن ظاهر لبخند شما است. بلیچینگ د...
دهان ما برای باز و بسته شدن ساخته شده است، حتی نوزادان هم از لحظه تولد این مفهوم را درک می‌کنند. بنابراین، احساس درد در ناحیه فک و ناتوانی در باز کردن دهان می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. گاهی اوقا...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *