بهترین متخصص ایمپلنت دندانی

متخصص ایمپلنت دندانی و انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت، مسئله بسیار ضروری و مهمی می باشد. ایمپلنت های دندانی نه تنها می تواند باعث زیباسازی لبخند شما شوند، بلکه به حفظ سلامت استخوان و دیگر دندان های  شما نیز کمک می کنند. فارغ از این مسئله، هزینه کاشت ایمپلنت نیز مطرح است . پس ضروری است که برای کاشت ایمپلنت به یک متخصص ایمپلنت دندانی مراجعه نمایید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های بهترین متخصص ایمپلنت و سایر مباحث مربوط به این مسئله بپردازیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

ضرورت مراجعه به متخصص ایمپلنت دندانی

اولین قدم برای بررسی ویژگی های متخصص ایمپلنت دندانی، آشنایی با ضرورت مراجعه به یک متخصص ایمپلنت می باشد. در واقع ما در این قسمت قصد داریم به این سوال بپردازیم که چرا باید الزاماً به یک متخصص ایمپلنت دندانی مراجعه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر از بیماری های لثه، پوسیدگی دندان ها یا آسیب دیدن آنها رنج می برید یا قبلاً دندان های خود را از دست داده اید، بهترین راه حل برای بازسازی طرح لبخند، کاشت ایمپلنت دندانی می باشد. ایمپلنت های دندانی می توانند جایگزین دندان های طبیعی شما شوند. معمولاً جنس این ایمپلنت ها از تیتانیوم یا زیرکونیا می باشد.

به علاوه باید بگوییم یکی از دلایلی که بسیاری از دندانپزشکان ترجیح می دهند از ایمپلنت دندانی استفاده کنند، ویژگی های فوق العاده و بی نظیر آن می باشد. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود عملکرد جویدن بیمار.
  • جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان فک.
  • بازسازی لبخند.
  • افزایش اعتماد به نفس.
  • شبیه بودن به دندان‌های طبیعی.
  • بهبود گفتار.
  • ارتقاء سلامت دهان و دندان.
بیشتر بخوانید  آیا کاشت ایمپلنت برای افراد دیابتی امکان‌پذیر است؟

همانطور که می بینید کاشت ایمپلنت دندانی می تواند بر تمامی فعالیت های روزمره شما تاثیر گذار باشد. پس می توان به ضرورت مراجعه به یک متخصص ایمپلنت دندانی پی برد. به علاوه کاشت ایمپلنت، کاری بسیار تخصصی و حرفه ای می باشد که کوچکترین اشتباه، ممکن است سلامت دهان، دندان و فک شما را به خطر بیندازد. همین مسئله، ضرورت مراجعه به بهترین متخصص ایمپلنت را دوچندان می کند.

ویژگیهای بهترین متخصص ایمپلنت دندان

حال که با ضرورت مراجعه به یک متخصص ایمپلنت دندانی آشنا شدیم، بایستی با ویژگی های بهترین متخصص ایمپلنت نیز آشنا شویم. در ادامه به ذکر موردی این ویژگی ها می پردازیم و سپس هر کدام را به طور تفصیلی توضیح خواهیم داد. این ویژگی ها عبارتند از:

  • داشتن تخصص آکادمیک در کاشت ایمپلنت
  • داشتن تجربه کافی و تسلط در کاشت ایمپلنت
  • دقت کافی در بررسی دندان ها و اسکن های بیمار
  • سابقه ی خوب و نظرات مثبت
  • موقعیت مکانی مناسب و آرامش بخش
  • داشتن دستیاران مسلط به کاشت ایمپلنت

داشتن تخصص آکادمیک در کاشت ایمپلنت

داشتن تخصص بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه امروزه در دانشگاه های کشور رشته های تخصصی برای متخصصان کاشت ایمپلنت ارائه نمی شود. اما خوشبختانه دندانپزشکان می توانند با گذراندن دوره های ایمپلنتولوژی مهارت لازم را کسب نمایند. همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که صرف داشتن مدرک کافی نیست. بلکه دندانپزشک باید بتواند خود را با متدها و روش های روز دنیا منطبق کند و مدام اطلاعات خود را به روز کند. شما میتوانید برای اطلاع از سابقه دندانپزشکان، وب سایت یا صفحات اجتماعی ایشان نظیر اینستاگرام یا لینکدین را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید  راهنمای جامع ایمپلنت دندان

داشتن تجربه کافی و تسلط در کاشت ایمپلنت

دومین ویژگی مهم یک متخصص ایمپلنت دندانی، داشتن تجربه می باشد. درست است که نباید از اهمیت تخصص آکادمیک غافل شد، اما تجربه عملی حرف اول را می زند. به طور کلی یک متخصص ایمپلنت دندانی باید حداقل دارای سه تا پنج سال تجربه باشد. این تجربه باعث می شود که دندانپزشک کاملاً بر تمامی موارد و نکات تخصصی کاشت ایمپلنت آشنا باشد و بهترین روش را برای هر بیمار انتخاب کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

دقت کافی در بررسی دندان ها و اسکن های بیمار

بهترین متخصص ایمپلنت دندانی کسی است که کاشت ایمپلنت را تنها گزینه ممکن نمی داند. در واقع باید بگوییم که کاشت ایمپلنت دندان همیشه توصیه نمی شود و دندانپزشک باید سایر روش های موجود را نیز بررسی کند و سپس تصمیم گیری نماید. همچنین در صورت نیاز به جایگذاری ایمپلنت بتواند با توجه به اسکن های بیمار بهترین روش جراحی و سایز مناسب ایمپلنت را انتخاب کند.

سابقه ی خوب و نظرات مثبت

مراجعه به صفحات اجتماعی دندانپزشکان، خواندن نظرات سایر بیماران و دیدن نمونه کارهای متخصص ایمپلنت دندانی، می تواند به انتخاب یک متخصص کاشت ایمپلنت کمک قابل توجهی کنند. در واقع شما با خواندن نظرات دیگران می توانید نسبت به مراجعه یا عدم مراجعه به یک دندانپزشک تصمیم بگیرید.

مطلب مرتبط: ایمپلنت اشترومن

بهترین متخصص ایمپلنت دندانی

متخصص ایمپلنت دندانی

 موقعیت مکانی مناسب و آرامش بخش

یک مطب خوش جا و آرامش بخش می تواند به روند کاشت ایمپلنت دندان کمک کند. چرا که شما برای این کار باید دفعات زیادی به مطب متخصص ایمپلنت دندانی مراجعه فرمایید. به علاوه یک فضای آرامش بخش تا حد زیادی استرس ناشی از ترس را کاهش می دهد و به شما کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  علل احتمالی پس زدن ایمپلنت دندان: علائم و پیشگیری

 

داشتن دستیاران مسلط به کاشت ایمپلنت

در جراحی ایمپلنت نیاز است تا دستیاران دندانپزشک او را در پروسه ی جراحی همراهی کند و مسلط بودن دستیاران و همکاری مناسب آنها با دندانپزشک موجب تمرکز و آرامش دندانپزشک در پروسه ی جراحی و همچنین رسیدن به نتیجه ی ایده آل میشود.

 

سوالات از متخصص ایمپلنت دندانی

در اولین ملاقاتی که با دندانپزشک مورد نظر خود دارید، باید نکاتی را از ایشان بپرسید. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تعداد کاشت ایمپلنت سالانه
  • درصد موفقیت کاشت ایمپلنت
  • تعداد عمل های پیوند استخوان انجام شده توسط دندانپزشک
  • ارائه دادن خدمات اورژانس دندانپزشکی
  • ارائه گارانتی ایمپلنت های دندانی

بیشتر بخوانید: ایمپلنت بدون درد

بهترین متخصص ایمپلنت دندانی را چگونه انتخاب کنیم

بهترین متخصص ایمپلنت

مجموعه دکتر نازنین نوربخش

دکتر نازنین نوربخش به عنوان یکی از بهترین متخصصین کاشت ایمپلنت دندانی در کنار متقاضیان کاشت ایمپلنت هستند تا با ارائه بهترین خدمات و با استفاده از مرغوب ترین مواد، لبخندی شگفت انگیز را برای بیماران خود به ارمغان بیاورند. شما می توانید برای دریافت نوبت با مشاوران ما در ارتباط باشید.

Originally posted 2023-01-10 12:00:43.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

جدیدترین مطالب

عضویت در خبرنامه

ایمپلنت دندانی بهترین گزینه برای جایگزینی دندانهای از دست رفته است با این حال بسیاری از افراد از جمله افراد سیگاری ممکن است نگران این مسئله باشند که آیا ایمپلنت دندانی برای آنها هم درمان و جایگزین ...
پس از کاشت ایمپلنت دندان، رعایت یک رژیم غذایی دقیق برای بهبود و محافظت از ایمپلنت دندان بسیار مهم است. سوال مهم این است که رژیم غذایی پس از ایمپلنت دندان چگونه رعایت می شود؟ با ما تا انتهای این مقا...
آیا قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارید؟ ایمپلنت های دندانی می توانند به شما کمک کنند تا در هنگام لبخند زدن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. با توجه به اینکه افراد با لبخندهای زیبا، می توانند عزت نفس ...
ایمپلنت دیجیتال یا معمولی؟ کدامیک بهتر است؟ این سوالی است که بسیاری از متقاضیان کاشت ایمپلنت از دکتر نازنین نوربخش می پرسند. همانطور که میدانید کاشت ایمپلنت یک روش جایگزین کردن دندان های از دست رفت...
امروزه ایمپلنت یک روزه، توسط بسیاری از دندانپزشکان انجام می شود. ایمپلنت به صورت کلی یکی از روش های جایگزین کردن دندان های طبیعی از دست رفته می باشد. در این روش پایه ایمپلنت که معمولا از جنس تیتانی...
یکی از بهترین و موثرترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته شده، ایمپلنت می باشد. با استفاده از برندهای مختلف از جمله: ایمپلنت اشترومن ساخت سوئیس می توانید عدم وجود دندان را  برطرف کنید. چرا که...

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *