ایمپلنت یک روزه بدون درد

ایمپلنت یک روزه بدون درد

امروزه ایمپلنت یک روزه، توسط بسیاری از دندانپزشکان انجام می شود. ایمپلنت به صورت کلی یکی از روش های جایگزین کردن دندان های طبیعی از دست رفته می باشد. در این روش پایه ایمپلنت که معمولا از جنس تیتانیوم است در استخوان فک و در جای دندان از دست رفته به دلیل پوسیدگی , شکستگی و …گذاشته می شود. سپس روکش ایمپلنت که کاملاً شبیه به دندان طبیعی شما می باشد، بر روی آن گذارده خواهد شد و ظاهری بسیار زیبا را برای کسانی که دندان های خود را از دست داده اند، به ارمغان می آورد. ایمپلنت را می توان به انواع گوناگونی تقسیم کرد. یکی از این انواع، ایمپلنت یک روزه یا ایمپلنت فوری می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی ایمپلنت بدون درد و یک روزه بپردازیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

ایمپلنت یک روزه

از دست دادن یک یا چند دندان می تواند بر زیبایی ظاهری صورت شما تاثیرگذار باشد. به همین خاطر بسیاری از بیمارانی که با مشکل از دست دادن دندان روبرو هستند، ترجیح می دهند که هر چه سریعتر پروسه کاشت ایمپلنت را آغاز کنند. به همین خاطر ایمپلنت فوری و یک روزه بسیار پرطرفدار است. به طور کلی فاصله بین کاشت ایمپلنت و قرار دادن روکش(تاج)، بین 2 تا 6 ماه (بر اساس شرایط بیمار) متغیر است و باید به این نکته توجه داشت که تاج دندانی که در این مورد روی دندان قرار میگیرد تاج ایده آلی نیست و فقط برای پر کردن فضای بی دندانی و حفظ ظاهر تا زمان تحویل روکش اصلی است. چرا که در این مدت باید استخوان و لثه شما ترمیم شود. در روش ایمپلنت یک روزه، پس از کاشت ایمپلنت، میتوان یک تاج موقت نیز بر روی دندان گذاشت تا فضای بی دندانی تا زمان مناسب برای قرار دادن روکش (تاج ) بر روی ایمپلنت خالی نماند و فرد در ظاهر و کارهای روزمره به مشکل نخورد. در واقع دندانپزشکان، ایمپلنت فوری را به کسانی پیشنهاد می کنند که قصد دارند، در سریع ترین زمان ممکن لبخند خود را بازسازی نمایند.

بیشتر بخوانید  ایمپلنت بدون درد و خونریزی

ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی تفاوت دارد؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که بیماران از دکتر نازنین نوربخش می پرسند، این است که چه تفاوتی میان ایمپلنت یک روزه و ایمپلنت معمولی وجود دارد؟ ما در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ایمپلنت فوری در زمینه های زیر با ایمپلنت معمولی متفاوت است:

  • استحکام کافی استخوان: ایمپلنت یک روزه به همه افراد پیشنهاد نمی شود. چرا که شرایط استخوان از نظر ارتفاع و تراکم برای جایگذاری ایمپلنت بسیار مهم است و استخوان فرد باید شرایط مناسبی داشته باشد تا دندانپزشک بتواند ایمپلنت را جایگذاری کند و تاج ان را در زمان جراحی برای بیمار قرار دهد و در نتیجه ی مطلوبی بگیرد.
  • شرایط انجام ایمپلنت: همانطور که ذکر شد برای انجام ایمپلنت یک روزه شرایط خاصی باید مهیا باشد. از جمله این شرایط می‌توان سالم بودن لثه، عدم ابتلا به عفونت یا ضایعه انتهای ریشه ی خارج شده اشاره کرد.

مزایای ایمپلنت یک روزه

حال که با تعریف ایمپلنت یک روزه و تفاوت آن با ایمپلنت معمولی آشنا شدیم، بایستی به سراغ مزایای ایمپلنت فوری برویم.

از جمله مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رضایت بیمار: اگر این جراحی موفقیت آمیز باشد، سطح بالایی از رضایت را برای بیمار به ارمغان می آورد. چراکه فرد در سریع ترین زمان ممکن دندان های از دست رفته خود را توسط ایمپلنت دندانی بازیابی کرده است و فضای خالی پر میشود اما باید انتخاب و مناسب بودن این روش برای افراد را به عهده ی پزشک قرار داد و اصرار برای انجام این روش تحت هر شرایطی ممکن است باعث پس زدن ایمپلنت و بی نتیجه بودن تمام پروسه ی درمان شود.
  • نتیجه فوری: این روش برای افرادی که از بی دندان بودن برای مدت طولانی که خجالت میکشند، مناسب است.
  • جلوگیری از ایجاد اختلال در زندگی روزمره افراد: همانطور که گفته شد پس از کاشت ایمپلنت تاج های موقت بر روی آن سوار می شوند. همین مسئله باعث می‌شود که فرد در دوران بهبود خود بدون هیچ مشکلی به فعالیت های روزمره خود نظیر صحبت کردن و جویدن غذا بپردازد.
بیشتر بخوانید  رژیم غذایی پس از ایمپلنت دندان چگونه رعایت می شود؟

 کاشت ایمپلنت یک روزه

 کاشت ایمپلنت یک روزه بدون درد

معایب ایمپلنت یک روزه

قدم بعدی در بررسی ایمپلنت های یک روزه آشنایی با معایب آن می باشد. از جمله این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاشت ایمپلنت در استخوان فک: شاید این تصور وجود داشته باشد که در ایمپلنت فوری، پایه های ایمپلنت در استخوان فک قرار نمی گیرند اما باید بدانید که در تمامی روش های ایمپلنت دندان، کاشت پایه های ایمپلنت در استخوان فک اجتناب‌ناپذیر است. به همین جهت استخوان فک به یک مهلت 2 تا 6 ماهه برای ترمیم و بازیابی استحکام خود نیاز دارد.
  • رعایت رژیم های غذایی خاص: بیمار باید حداقل تا 1 هفته بعد از کاشت ایمپلنت از مصرف غذاهای غذاهای خیلی سفت و جویدنی که ممکن است منجر به حرکت ایمپلنت ها و در نهایت افزایش فشار به لثه و ایمپلنت میشود خودداری کند و بهتر است طی این زمان از مایعات و غذاهای نرم استفاده کند.

از دیگر معایب کاشت ایمپلنت یک روزه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاج های موقتی: همانطور که ذکر شد پس از اینکه پایه های ایمپلنت در استخوان فک قرار گرفتند تاج های موقتی بر روی آنها گذاشته می شود. این تاج ها تا زمان استفاده از روکش های اصلی بر روی پایه های ایمپلنت باقی خواهند ماند تا زیبایی ظاهری فرد حفظ شود. به همین خاطر ممکن است تاج های موقتی نسبت به تاج های اصلی از کیفیت کمتری برخوردار باشند.
  • مهارت پزشک و نیازمند دقت بالا بودن این روش : از آنجایی که در روش ایمپلنت یک روزه، دقیقا پس از کشیدن یا از دست دادن دندان انجام می شود. بسیار مهم است که این روش توسط پزشک حاذق انجام شود و پزشک تمامی شرایط نظیر ارتفاع و تراکم استخوان , وضعیت لثه , وجود عفونت و ضایعه در حفره ی دندان خارج شده و…  را مد نظر داشته باشد. و کاملا به جراحی ایمپلنت مسلط باشد .
بیشتر بخوانید  بهترین زمان کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان

مطلب مرتبط‌: ایمپلنت دیجیتال

معایب کاشت ایمپلنت یک روزه

کاشت ایمپلنت یک روزه هم زمان با کشیدن دندان

جمع بندی

همانطور که در این مقاله ذکر شد، کاشت ایمپلنت یک روزه یک روش جایگزینی دندان های طبیعی از دست رفته می باشد. در این روش پایه های ایمپلنت در همان روزی که دندان های شما کشیده شده یا از دست رفته اند، طی مراحلی درون استخوان فک قرار می گیرند و می توان یک روکش موقتی نیز بر روی آن قرار داد تا بعدا با تاج های اصلی تعویض شوند. همچنین این روش، مزایا و معایبی دارد که یکی از معایب آن، مناسب نبودن ایمپلنت یک روزه برای تمامی افراد است. همچنین تخصص متخصص ایمپلنت دندانی برای انجام این روش بسیار حائز اهمیت است. ما در مجموعه دندانپزشکی دکتر نازنین نوربخش در خدمت شما عزیزان هستیم تا با ارائه بهترین خدمات، لبخندی شگفت انگیز را برای شما به ارمغان بیاوریم.

Originally posted 2023-01-19 12:00:13.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

جدیدترین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاشت ایمپلنت دندان جانشینی موثر برای دندان‌های از دست رفته و بهبود ظاهر افراد است. پیش از ایمپلنت، پزشک معالج می‌بایست سوابق پزشکی بیمار را به دقت بررسی کند. برخی از بیماری‌های زمینه‌ای می‌توانند د...
6 روز پیش

بدون دیدگاه

به طور خلاصه ایمپلنت فوری به دو صورت است بلافاصله پس از کشیدن دندان امپلنت بگذاریم یا اینکه بلافاصله پس از کاشت ایمپلنت روی آن روکش قرار دهیم که به اصطلاح به آن Immediate Implant می گویند. ج...
ایمپلنت دندانی بهترین گزینه برای جایگزینی دندانهای از دست رفته است با این حال بسیاری از افراد از جمله افراد سیگاری ممکن است نگران این مسئله باشند که آیا ایمپلنت دندانی برای آنها هم درمان و جایگزین ...
پس از کاشت ایمپلنت دندان، رعایت یک رژیم غذایی دقیق برای بهبود و محافظت از ایمپلنت دندان بسیار مهم است. سوال مهم این است که رژیم غذایی پس از ایمپلنت دندان چگونه رعایت می شود؟ با ما تا انتهای این مقا...
آیا قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارید؟ ایمپلنت های دندانی می توانند به شما کمک کنند تا در هنگام لبخند زدن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. با توجه به اینکه افراد با لبخندهای زیبا، می توانند عزت نفس ...
ایمپلنت دیجیتال یا معمولی؟ کدامیک بهتر است؟ این سوالی است که بسیاری از متقاضیان کاشت ایمپلنت از دکتر نازنین نوربخش می پرسند. همانطور که میدانید کاشت ایمپلنت یک روش جایگزین کردن دندان های از دست رفت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *